Disse visualiseringsøvelser kan du bruge i din evaluering af en præstation. Vi lægger op til, at evalueringen hænger sammen med øvelsen ”Optakt til en vigtig præstation”, men begge øvelser kan gennemføres uafhængigt af hinanden.

Det kan være en fordel at have et stykke papir og en blyant liggende foran dig, hvis øvelserne giver dig nogle fokuspunkter, som du gerne vil hjælpe dig selv til at huske ved at skrive dem ned undervejs eller efterfølgende.

Øvelserne vil konsekvent referere til den afsluttede begivenhed som ”din præstation” eller ”præstationen”. Der skelnes således ikke imellem et cykelløb, en håndboldkamp eller en badmintonkamp. Den skelnen sker i den visualisering, som du laver inde i dig selv. Så uanset hvilken præstation du har ydet, kan du have glæde af øvelsen.

Husk at både gode og dårlige præstationer fortjener en grundig evaluering. Begge typer af erfaringer rummer værdifuld viden om dig som atlet, som du med fordel kan bruge i din fortsatte udvikling.

Øvelserne her tager udgangspunkt i dine oplevelser under din præstation. Andre har måske andre oplevelser af din præstation. Vi anbefaler, at du laver din egen evaluering, inden du evaluerer med din træner, holdkammerat, forældre eller andre personer.

Evaluering af en vigtig præstation (lang)

Lang evaluering til én eller max to præstationer på samme dag. Vi lægger op til, at evalueringen hænger sammen med øvelsen ”Optakt til en vigtig præstation”, men begge øvelser kan gennemføres uafhængigt af hinanden.

Evaluering af en vigtig præstation (lang, ca. 15 min)
0:00
0:00

Kort evaluering af en vigtig præstation

Denne evaluering er kort, så den kan benyttes, hvis du har mange præstationer på kort tid, fx gentagne præstationer på en enkelt dag.

Øvelsen kan dog også benyttes, hvis du af andre årsager blot ønsker at lave en kort evaluering efter en præstation.

Kort evaluering af en vigtig præstation m. musik (ca. 5 min)
0:00
0:00
Kort evaluering af en vigtig præstation u. musik (ca. 5 min)
0:00
0:00
TEAM DANMARK