Køge bliver den nyeste Team Danmark Elitekommune
I dag træder Køge Kommune ind i Team Danmarks Elitekommune-samarbejde og bliver den 23. danske kommune, der tager et stort skridt i retning af bedre forhold for eliteidrætten.
Danmark er blevet endnu en Elitekommune rigere. Køge Kommune og Team Danmark har underskrevet en samarbejdsaftale, der er resultatet af flere års målrettet arbejde med at udvikle stærke talentmiljøer og skabe bedre rammer for unge idrætsudøvere i kommunen. Aftalen skal styrke sammenhængen mellem skole, uddannelse og sport for kommunens unge talenter.
Christina Teller, faglig leder og dual career konsulent i Team Danmark, har stået centralt i arbejdet med at få aftalen i hus og fremhæver særligt det gode samarbejde med kommunen i arbejdet med at få aftalen på plads:
”Jeg har oplevet et rigtig godt samarbejde mellem forvaltning og politikere i hele processen. Der har været en fælles vilje til at finde løsninger og prioritere talentudviklingen, og det har gjort hele forløbet både konstruktivt og effektivt,” siger Christina Teller.
Samarbejdsaftalen bliver fejret med en indvielsesceremoni i Køge Kano og Kajak Klub i dag, d. 24. juni klokken 17.30, med taler fra både Køges borgmester Ken Kristensen og Team Danmarks sportsdirektør Lars Balle.
Samarbejdet tager udgangspunkt i en række Team Danmark-prioriterede og lokalt prioriterede klubber. HB Køge (piger og drenge), Køge Kano og Kajak Klub, Køge Håndbold og Køge Håndbold Elite (drenge) samt Ravnsborg Bowling er Team Danmark-prioriterede, mens Køge Badminton Klub, Køge Atletik & Motion og Køge Golf Klub indgår som lokalt prioriterede klubber.
Om Elitekommuner
Team Danmarks Elitekommuner er kommuner, der i samarbejde med Team Danmark arbejder målrettet på at skabe gode rammer for unge talenter, så de kan kombinere en sportskarriere med uddannelse og et godt ungdomsliv. Med Køge er der nu 23 Elitekommuner i Danmark.
Yderligere oplysninger
-
Christina Teller
Faglig leder, Karriere og Talentudvikling
Telefon:2326-7610
E-mail:[email protected]