Carlsberg er ny olympisk partner
Team Danmark, DIF og Carlsberg har indgået et partnerskab, der betyder, at Carlsberg er ny dansk olympisk partner og med til at forstærke dansk idræt og de håbefulde atleters færd på vej mod og under de Olympiske Lege.
Når de danske atleter deltager i åbningsceremonien ved de Olympiske Lege i Paris 2024, bliver det med opbakning fra endnu en stor dansk virksomhed. DIF (Danmarks Idrætsforbund), Team Danmark og Carlsberg har nemlig indgået et nyt samarbejde, hvor det traditionsrige bryggeri er dansk olympisk partner til og med 2028.
”Med Carlsberg på holdet står atleterne og dansk idræt endnu stærkere, når de skal repræsentere Danmark til OL i 2024, 2026 og 2028. Atleterne samler os på kryds og tværs, når de kæmper med Dannebrog på brystet. Vi ser frem til et spændende partnerskab, og med Carlsberg på holdet får vi en helt unik mulighed for at bringe endnu flere mennesker sammen til store oplevelser,” siger Peter Fabrin, adm. direktør i Team Danmark.
Hos Carlsberg er man også begejstret for at blive en del af det stærke hold, der står bag de danske atleter, der til sommer kommer til at samle, røre og inspirere os under OL i Paris.
”Vi er meget stolte over at blive olympisk partner for DIF og Team Danmark. Deres slogan og fokus på, at ’ingen vinder alene’ går rigtig godt i tråd med vores egne værdier om at hylde sammenholdet, hvor alle bidrager og kan være med,” siger Christopher Bak Billing, sponsordirektør i Carlsberg Danmark.
Og dét ligger også godt i tråd med hele den sportslige cyklus, som DIF-idrætten rummer.
”Fællesskaberne i vores idrætsforeninger er dér, hvor de fleste for første gang møder idrættens glæder, motiveres til at fortsætte og siden udvikler deres talent. På den måde er der en klar rød tråd fra de frivillige fællesskaber til medaljeskamlen til et OL” understreger Morten Mølholm Hansen, adm. direktør i DIF, som glæder sig over, at Carlsberg nu er kommet med og bakker op om rejsen frem om OL i LA 2028.
Skål i alkoholfri øl
Under de Olympiske Lege er det bryggeriets alkoholfri variant, Carlsberg Nordic, der skal være med til at engagere og bringe mennesker sammen i House of Denmark, der er den officielle danske OL-lokation under Legene i Paris.
”Carlsberg Nordic er vores største alkoholfri øl og har siden sin lancering for 10 år siden været associeret med den sociale og aktive livsstil, så vi er meget glade for at kunne udvide og fortsætte den rejse med DIF, Team Danmark og de danske atleter, og vi håber, at vi skal skåle for mange store resultater i en kold alkoholfri øl,” siger Christopher Bak Billing og fortsætter:
”Vores ambition er, at alle forbrugere skal vide, at der altid er et alkoholfrit alternativ, og her er samarbejdet med DIF og Team Danmark en vigtig løftestang. Gennem partnerskaber som disse har Carlsberg Nordic banet vejen for, at flere danskere får kendskab til vores alkoholfri alternativer.”
Fakta om partnerskabet
- Det danske olympiske partnerskab strækker sig frem til og med OL i Los Angeles i 2028
- Carlsberg bakker op om dansk idræt og de danske atleter, fordi vores fælles tilgang til at dyrke fællesskabet og hylde sammenholdet er med til at skabe resultater – for både dansk idræt, Carlsberg og Danmark.
- Carlsberg og Carlsberg Nordic bliver også partner for en række arrangementer under OL, hvilket der vil blive kommunikeret særskilt om senere
For yderligere oplysninger, kontakt venligst
- Jacob Bülow Hansen, presseansvarlig Carlsberg, 2894 2740, [email protected]
- Peter Fabrin, adm. direktør Team Danmark (gennem kommunikationschef Christian Blomgreen), 2683 0724
- Morten Mølholm Hansen, adm. direktør i DIF (gennem kommunikationschef Britt Spangsberg) 2153 6144
- Simon Bastiansen, kommerciel direktør DIF og Team Danmark, 2874 7712