Finansloven for 2024 indeholder tiltrængt økonomisk løft til danske eliteatleter

27. november 2023

Regeringen bestående af Socialdemokratiet, Venstre og Moderaterne har sammen med SF, Danmarksdemokraterne, Liberal Alliance, Det Konservative Folkeparti, Radikale Venstre, Dansk Folkeparti, Alternativet og Nye Borgerlige i dag fremlagt finansloven for 2024.

Finansloven for 2024 indeholder det økonomiske løft til danske eliteatleter, som regeringen foreslog på sit finanslovsforslag i august. Det vil sige, at regeringen sammen med aftalepartierne de kommende fire år løfter dansk eliteidræts økonomi med næsten 70 mio. kr.

”Atleterne fortjener om nogen et rygstød. De slider og slæber for at vinde guld til Danmark, og de bidrager som få andre til at samle og begejstre danskerne. Der er mange værdige formål, hvor vi kan gøre en forskel, og vi vil nu sammen med forbundene bruge alle tilgængelige midler på at hjælpe atleterne mest muligt,” udtaler adm. direktør for Team Danmark, Peter Fabrin.

Der skal lyde en stor tak til alle politikerne bag aftalen for at have lyttet til Team Danmark, forbund og atleter og nu sikre danske eliteatleter bedre økonomiske vilkår.

• Om Team Danmark

Team Danmark arbejder for at give danske atleter bedst mulige rammer og vilkår for, at de kan udleve deres potentiale og præstere på højeste internationale niveau. Vi optimerer hele vejen rundt om atleten - både på og uden for banen.