Prøv udvalgte mindfulness-øvelser, der er udviklet til atleter og målrettet til dig, som skal performe i en travl hverdag med skole, sport, venner mm

Mindfulness er et redskab til at skærpe din opmærksomhed og træne dit fokus. Team Danmark har udviklet en række mindfulness-øvelser specielt til atleter, og her har vi udvalgt dem, der er mest relevante for dig som ung atlet med en travl hverdag med skole, sport, venner og meget mere.

Du kan træne mindfulness, når det passer dig bedst. Du får de bedste resultater, hvis du afsætter lidt tid hver dag og træner mindfulness kontinuerligt, men du kan sagtens starte med at prøve øvelserne af og eksperimentere lidt med, hvad der virker for dig.

Øvelser

Start med Åndedrætsøvelsen og suppler evt. med Bodyscan. Åndedrætsøvelsen er en måde at træne opmærksomheden på din vejrtrækning, og Bodyscan er en afspændingsøvelse, der øver dig i at observere og mærke din krop. Hold dig til disse to øvelser i de første uger.

Åndrætsøvelsen
0:00
0:00
Bodyscan
0:00
0:00

Efterfølgende supplerer du med Blade i et vandløb, som er en visualiseringsøvelse, der kan bruges, når du trænger til ro eller har brug for at genfinde balancen i et travlt liv som atlet.

Du må meget gerne skifte mellem disse øvelser.

Blade i et vandløb
0:00
0:00

Sociale medier

Følg Team Danmark

Tilmeld dig vores nyhedsmail

 
TEAM DANMARK